Szczepin umacnia się obok pociągów
Mieszkańcy wrocławskiego Szczepina w przyszłym roku zyskają tu dodatkowy dostęp do kolei. Będą łatwiejsze przesiadki do komunikacji miejskiej, bo pod szerszym wiaduktem kolejowym, przy którym powstaje przystanek, będą przystanki tramwajowe i autobusowe.
Nowy przystanek kolejowy Wrocław Szczepin budowany jest w sąsiedztwie wiaduktu kolejowego nad ul. Długą - na trasie z Wrocławia Głównego w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy, między stacjami Wrocław Mikołajów i Wrocław Nadodrze.
Słupy nowej sieci trakcyjnej, mur oporowy i miejsce na nowy tor to wyraźne efekty zmian. Zanim będą konstrukcje dwóch 200 metrowych peronów, przy nasypie od strony ul. Portowej budowany jest mur oporowy z żelbetowych segmentów. Zabezpieczy on nasyp, na którym zostanie ustawiona platforma peronu. W miejscu zdemontowanego toru przygotowywane jest podłoże pod nową trasę. Montowane są nowe słupy dla sieci trakcyjnej. Przebudowane będą ok. 2 km torów i sieci trakcyjnej
Dla utrzymania sprawnych przejazdów, zostaną zamontowane urządzenia sygnalizacji ruchu kolejowego.
Przystanek powstaje na odcinku linii o dużym natężeniu ruchu. W ciągu doby przejeżdża tędy ponad 150 pociągów. Prace wykonywane są obok jadących składów, co wymaga zachowania szczególnej ostrożności i dobrej organizacji robót.
Przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul. Długą pozwoli na poprowadzenie 4 pasów ruchu i linii tramwajowej. Są już wykonane 2 przekopy w nasypie oraz nowe żelbetowe przyczółki. Dla bezpiecznego prowadzenia ruchu kolejowego zabudowano dwie konstrukcje odciążające
Inwestycja kolejowa jest realizowana wraz z miejską inwestycją przebudowy układu komunikacyjnego.
Przystanek kolejowy Wrocław Szczepin to kolejny nowy przystanek we wrocławskiej aglomeracji.
[na podst. materiału PKP PLK]
Subskrybuj:
Komentarze do posta
(
Atom
)
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz