Nowy rozkład 2018: Na północy bez zmian

Brak komentarzy
Nowy rozkład nie przyniósł za wiele zmian dla północno-wschodniej części naszej regionu. Liczba pociągów do Trzebnicy, Oleśnicy i Bierutowa uległa niewielkim korektom. W kierunku Milicza nadal nie ma żadnych połączeń, chociaż trwający remont torów pozostawia nadzieję na przywrócenie połączeń w kolejnych latach. Podobnie w kierunku Poznania nie pojawiły się większe zmiany.

 EN57-1946 jako pociąg R 60535 relacji Wrocław Główny - Namysłów odjeżdża ze stacji Oleśnica
fot. Wojciech Głodek, 7 października 2017 roku
Wrocław - Oleśnica

Między Wrocławiem Głównym a Oleśnicą kursuje 19 par pociągów w dni robocze (poprawa o 2 pary) i 13 par w dni wolne (poprawa o 1, jednak nadal o 3 mniej niż 3 lata temu). W dni robocze połączenia są średnio co godzinę (poza okresem przedpołudniowym z dwugodzinnymi przerwami, w popołudniowym szczycie co pół godziny), w dni wolne średnio co 2 godziny. Nie jest zachowany żaden takt. Wszystkie połączenia są obsługiwane przez Przewozy Regionalne elektrycznymi zespołami trakcyjnymi typu EN57, zarówno zmodernizowanymi jak i starymi.

EN57-940 jako pociąg do Wrocławia Głównego na stacji Bierutów
fot. Piotr Weber, 22 sierpnia 2017 roku
Wrocław - Bierutów

Między Wrocławiem a Bierutowem (przez Oleśnicę) kursuje 9 par pociągów w dni robocze (pogorszenie o 1 połączenie) i 8 w dni wolne (bez zmian). Połączenia rozłożone są średnio co 2 godziny. Prawie wszystkie realizowane są jako międzywojewódzkie i jedzie dalej do Namysłowa (odpowiednio 9 i 7), Kluczborka (8 i 6) i Lublińca (5 i 4). Wszystkie połączenia są obsługiwane przez Przewozy Regionalne elektrycznymi zespołami trakcyjnymi typu EN57, zarówno zmodernizowanymi jak i starymi.

Stacja w Twardogórze / fot. Dariusz Wojciechowski
Wrocław - Międzybórz

Między Wrocławiem Głównym a Międzyborzem (i dalej Ostrowem Wielkopolskim / Kaliszem / Łodzią Kaliską) kursuje 5 par pociągów w dni robocze i 4 w dni wolne (bez zmian w stosunku do zeszłego roku). Odstęp między pociągami jest od 2 do ponad 4 godzin. Połączenia są obsługiwane przez Przewozy Regionalne elektrycznymi zespołami trakcyjnymi typu EN57.

SA132-002 na stacji Trzebnica / fot. Piotr Weber 30 sierpnia 2016 roku
Wrocław - Trzebnica

Między Wrocławiem Głównym a Trzebnicą kursuje 16 par pociągów w dni robocze  i 9 par w dni wolne. Jest to o 1 codzienną parę więcej niż w zeszłym roku. Choć połączenia w dni robocze są średnio co godzinę, a w dni wolne - co 2 godziny, to nie udało się utrzymać żadnego taktu. Połączenia są obsługiwane przez Koleje Dolnośląskie szynobusami Link i SA134. Prawdopodobnie pojawi się tu też wypożyczony od województwa śląskiego trzyczłonowy szynobus SA138.

Lokomotywa TKt48-18 z pociągiem specjalnym Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w drodze z Wolsztyna oraz 31WE-023 jako planowy pociąg Kolei Dolnośląskich na stacji Rawicz / fot. Joanna Witek
Wrocław - Korzeńsko

Między Wrocławiem Głównym a Korzeńskiem (Rawiczem) kursuje 19 par pociągów w dni robocze (o 1 więcej niż w zeszłym roku) i 13 par w dni wolne (o 1,5 mniej niż w zeszłym roku). 2 weekendowe pary są łamane - z Rawicza w soboty rano i w drugą stronę w niedziele wieczorem. Część połączeń realizowana jest jako międzywojewódzkie i jedzie dalej do Leszna (8 par codziennych, o 1 mniej niż w zeszłym roku) i Poznania (6 par codziennych i 1 tylko w dni robocze). Nie udało się utrzymać taktu, choć połączenia są średnio co godzinę z trochę większymi przerwami przed południem oraz trochę częściej w dni robocze w popołudniowym szczycie.

Na odcinku Wrocław Główny - Żmigród pojawia się dodatkowo 1 para pociągów rano w dni robocze oraz 1 dodatkowy pociąg z Wrocławia do Żmigrodu w nocy z soboty na niedzielę. Jedno połączenia z Rawicza jest obsługiwane w relacji do Kłodzka, 1 połączenie z Poznania do Szklarskiej Poręby oraz po 1 połączeniu z Poznania i 1 połączeniu z Leszna do Międzylesia.

Połączenia w relacji do Rawicza obsługiwane są przez Koleje Dolnośląskie elektrycznymi zespołami trakcyjnymi typu Impuls, połączenia do Leszna i Poznania przez Przewozy Regionalne składami wagonowymi złożonymi głównie z nowych wagonów klasy Regioekspres zazwyczaj z wagonem barowym (jako wzmocnienie zdarzają się wagony piętrowe), połączenia do Leszna zespołami trakcyjnymi EN57.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz